9 Ekim 2007 Salı

Gevende - Ev

" Beyler bayanlar, kaydıraktan kayanlar, salıncakta sallananlar, kendini salamayanlar ve kimseyi sallamayanlar. İhtiyacınız olan biri uzun, biri kısa, iki tane sopa. Kısa olanı al, koy iki taşın arasına. Uzun olanla kaldır havaya. Sonra, vur uzağa! Çelik çomak başlıyor ahali !
E hadi oturmaya mı geldik ? Biz biliyoz da mı oynuyoz? "

Çelik çomakla açılan albüm 9-8'lik tanıdık bir giriş yapıyor. Hiçbir anlamı olmayan, o anda akla gelen bir takım sözlerle devam eden parçanın ardından albümün kendi özüne daha uygun ve hareketli, belki de asıl giriş parçası olan Refik başlıyor. Vurmalılar, trombonlar, dicirdular eşliğinde yine benzer tarzda sözlerle (?) albüme ısınıyoruz.

Albümün ilk klibi Nayu adlı 4. parçaya çekilmiş; animasyon tarzında. Viyolensel ve perdesiz gitarla beraber albümün ikinci yarı duygusal parçasını duyuyoruz. Nedense her parça biraz da eğlenceli ve komik. Okyanus Düğünü albüm kapağında belirtildiğine göre Pachalbel Dmajör Kanon'dan esinlenilerek yapılmış; çocuksu bir girişi var. Elektro gitarlar ve kemanlarla desteklenmiş güzel bir melodi sonrası ağıt tarzı bir girişle Anonim adını verdikleri albümün 6. parçası başlıyor. Nedense bana bu öğleden sonra rastladığım kediyi hatırlattı çok fazla. Bu ufak acıklı vokalden sonra kemanlarla beraber yarı neşeli hafif aksak güzel bir melodiye dönüyor; Çingeleri hatırlatıyor biraz.

İlerledikçe her parça daha duygulu girişlerle karşılıyor insanı ama dediğim gibi hepsinde yine bir cümbüş havası hakim. Gözağrı da 2. dakikasına girerken hareketleniyor. Yani özünde her parça bir inip bir çıkıyor, biraz bana falan benziyor. (Yılın tanımlaması)

Albüm kapanmadan önce Sermest (8.parça) başlıyor. Müzikallerde zencilerin falan dansettiği parçalar gibi bir havası var bence. Burda o anlaşılmayan sözler cidden çok güzel oturmuş. Herhalde büyüyüp de heycanımızdan, etkilenimlerimizden ve çarpık çurpuk dilimizden koptukça anlaşmamız da zorlaşıyor; büyüklerin ettiği lafların hepsi bu sözler gibi anlamsız geliyor.

Gevende albümü bir örümcekten bahseden ufak bir çocuklar kapatıyor. Ara sıra öksüren, ağzı dolanan, dilbilgisi-anlatım-falan filan hiç takmayan bu Şeker çocuğun hatrına parçanın ismi de Şeker olmuş. İlkokul yıllarına benzeyen, arkası bahçede koşan çocuk sesleri ile dolu güzel bir parça ile son kez bir el sallayıp baş baş diyor Gevende. Ben gene de o çocuğun içten kıkırdamasını bir kere daha dinliyorum. Herhalde bir sürü kişi de bir kere daha dinlemek istiyodur.
Albümü Satın Al

Duy: (Stream -48k mono) Çelik Çomak - Anonim - Şeker

"şimdi bak ...bi tane koskoca böööööööle bi böcek var... yani altı bacaklı bööle. sonra bak onlar bazı... bizim evde var... bigün onları temizlemekten canım cıktı
aayyyy... bigözel temizledim.
sonra temizliyorum.. yarın, yene geliyolar. biz uyurken sonra yene geliolar yene ağ kuruyolar, yene temizlemem gerekiyo.
ama ben bazen temizlemiyorum, çünkü görmüyom.
altı bacaklı böcek, ya üç orda üç burda..azcık hırsız gibi.yani öööyle bişey kiii.. duvara tırmanıyolar böyle her yere ağ yapıyo ama ben görmüyorum çünkü onlar küçük aaaa yapıyo..
evet..
sonra sonra geliyolar geliyolar geliyolar geliyolar sonra çiçeğim var benim.. çiçeğimin kafasına gitmiş olabilirler, onun biyerini kanatmış olabilirler, ama kanarsa ben görürüm çünkü benim.. herşeyi görer, benim gözüm bööööle herşeyi görer kocaman gözlerim var. ama şaka yapıyorum ben komik şeyler söylüyor muşum ben çok komiğimdir.
şimdi bak... komik bişi daa anlatiiiim?şimdi sırada ...sırad..hehehehhahahihiihihihihihihhhihi...."

2 yorum:

KIZÇOCUĞU dedi ki...

selamlar. teşekkür ederim yorum için. peki ablan resmetti mi koltuk arkalarını, onu merak ettim.

KIZÇOCUĞU dedi ki...

Albümü yeni dinledim ve sürekli dinleyeceğim sanırım. Bir de sanırım en çok "Nem" i sevdim.